B2
typ dokanałowy, przetwornik armaturowy
Projekt dźwiękowy słuchawek B2 opiera się na zależnościach jakie zachodzą pomiędzy przestrzenią muzyczną, dynamiką zakresu częstotliwości a właściwościami strukturalnymi słuchawek.
Słuchawki B2 przybliżają nam wokal, tak że słyszymy każdy oddech wokalisty, realistycznie odtwarzają intonację i każdy niuans dźwiękowy instrumentów.
Projekt słuchawek z serii B uwzględnia zależności jakie zachodzą pomiędzy właściwościami fizycznymi słuchawek a przestrzenią muzyczną i dynamiką zakresu częstotliwości.
Dzięki badaniom nad wyżej wymienionymi cechami, zrozumiano, iż doświadczymy głębszej i większej przyjemności ze słuchania, poprzez zastosowanie celowych krzywizn przestrzennych w konstrukcji słuchawek oraz poprzez odpowiednie zaprojektowanie przetworników.
Słuchawki B2 są modelem, który pasuje do nagrań bogatych przestrzennie. Będą się na nich dobrze prezentować nagrania pełne pogłosu i echa obecne w muzyce klasycznej bądź z sali koncertowej, a także poradzą sobie z wieloma źródłami dźwięku obecnymi podczas nagrań na żywo i dobrze przekażą tamtą atmosferę .
Dodatkowo wyposażone są w odpinany przewód ze złączem MMCX, tak że w przypadku przerwania przewodu, łatwo będzie go wymienić.
CECHY CHARAKTERYSTYCZNE
Projekt dźwiękowy słuchawek B2 opiera się na głębokich zależnościach jakie zachodzą pomiędzy przestrzenią muzyczną, dynamiką zakresu częstotliwości a właściwościami budowy słuchawek.
Słuchawki B2 to model, który pasuje do nagarań bogatych przestrzennie. Swietnie zaprezentują nagrania z pogłosem i echem z sali koncertowej lub w muzyce klasycznej. Słuchawki poradzą sobie także z wieloma źródłami dźwięku obecnymi podczas nagrań na żywo i dobrze przekażą tamtą atmosferę.
Dostrajanie słuchawek odbyło się po zbadaniu zależności pomiędzy budową słuchawek a przestrzenią i zakresem dźwiękowym. Zawężono powstawanie dźwięku podczas nagrywania do 2 aspektów.
Pierwszy z nich powiązany jest z postrzeganiem przestrzeni muzycznej. Przykładowo podczas nagrywania muzyki jazzowej lub klasycznej, duży nacisk kładzie się na przestrzeń, akustykę i szerokość pasma. W przypadku nagrań rockowych, muzyki pop lub wspomnianej już przedtem muzyki do animacji, przestrzeń nie jest brana pod uwagę. Tutaj na pierwszym planie znajdzie się wokal lub instrumenty, a ich wysoka rozdzielczość będzie nas interesować najbardziej.
Drugi z nich to dynamika pola słyszalności czyli zmiany dźwiękowe zachodzące w czasie. Większa rozpiętość dźwiękowa daje nam możliwość wykorzystania zmian natężenia dźwięku do uzyskania bardziej dynamicznej ekspresji muzyki. Są jednak gatunki muzyki, które wymagają wąskiego zakresu częstotliwości podczas nagrywania, tak aby wydobyć na pierwszy plan instrumenty i wokale.
Różnica pomiędzy tymi dwoma aspektami odnosi się nie do tego, który z nich jest nadrzędny lecz raczej do różnic w jaki sposób muzyka jest skomponowana i jakie są jej potrzeby.
Jeśli chodzi o muzykę klasyczną, a szczególnie orkiestralną, ogromne znaczenie ma układ kierunkowy i przestrzenny instrumentów. Instrumenty strunowe znajdują się najbliżej widowni, a za nimi w odpowiedniej odległości instrumenty perkusyjne i dęte. Jeśli nie zostanie zachowany ten porządek nastąpi dezintegracja.
W związku z powyższym, nie jest ustalona jednorodna rozdzielczość dla wszystkich instrumentów, które mają znaleźć się na pierwszym planie. Nawet w przapadku muzyki klasycznej, np gdy mamy do czynienia z kwartetem smyczkowym zakres pola słyszalności się zawęża, wyrazistość instrumentów staje się ważniejsza. W przypadku muzyki rockowej, nie ma tak dużego znaczenia przestrzeń jak istotna jest duża rozdzielczość.
Biorąc pod uwagę powyższe zagadnienia, stwierdzono iż ogromne znaczenie szczególnie w przypadku odsłuchów na słuchawkach maja odpowiednio zaprojektowane krzywizny w budowie słuchawek oraz odpowiednio zaprojektowane przetworniki.
Poniższy schemat przedstawia zależności pomiędzy przestrzenią a rozdzielczością w lini poziomej X oraz dynamikę rozpiętości dźwiękowej w linii pionowej Y.
Przykładowo podane są słuchawki E3000, które znajdują się pośrodku wykresu, natomiast seria B będzie znajdować się po stronie lewej. Podsumowując seria B ukazana jest jako model mniej uniwersalny, do słuchania specyficznych rodzajów muzyki, który jednak może oczarować i zafascynować nas całkowicie.
Originalny mechanizm wahadłowy gumek.
Konstrukcja obudowy pozwala na swobodny ruch gumek w różne strony. Wyjątkowo łatwo o precyzyjne ułożenie słuchawek w kanale usznym. Dźwięk w sposób bezpośredni dociera do bębenka, zyskując na klarowności.
szeroki zakres częstotliwości
(zmiany natężenia dźwięku w czasie)
wąski zakres częstotliwości
(zmiany natężenia dźwięku w czasie)
rozdzielczość
przestrzeń
Zależność pomiędzy przestrzenią muzyczną i dynamiką zakresu częstotliwości a właściwościami fizycznymi słuchawek
Słuchawki zostały zaprojektowane tak aby można było je reperować z łatwością
Słuchawki są złożone z 2 części, tak aby z łatwością można było je rozkładać na poszczególne elementy. Proces naprawczy takich słuchawek przebiegał będzie w sposób prosty, dzięki czemu możemy się nimi bardzo długo cieszyć.
Kształt dopasowany do ucha użytkowanika
Poczucie dopasowania w słuchawkach dokanałowych jest zdeterminowane przez obecność lub brak nacisku.
Do tej pory powstało wiele ulepszonych pod tym względem produktów, dostosowanych do krzywizn ucha, jednak finalnie powodują one zbyt duży ucisk i z czasem stają się męczące.
Od nowa przeanalizowaliśmy dogłębnie zagadnienie dopasowania, ze względu na poczucie nacisku i zwróciliśmy uwagę jak istotne są punkty, w których obudowa styka się z uchem. Ustaliliśmy trzy komfortowe miejsca, dwa obejmujące, jedno podtrzymujące słuchawki tak aby nie wypadały. Podobnie jak w statywie, który na trzech nogach jest w stanie równomiernie podtrzymać prawie każdą obudowę.
Na rysunku poniżej, na zielono zaznaczony jest 1 punkt, na niebiesko przy części ucha zwanej skrawkiem 2 punkt, a 3 stanowią punkty podparcia zaznaczone na różowo. Skrawek zabezpiecza obudowę w bardzo delikatny sposób, tak, że nie czujemy nawet momentu aplikacji słuchawek do ucha, natomiast małżowina uszna wspiera obudowę tak aby nie wypadła.
W ten sposób poprzez poprzedzone badaniami wyraźne zdefiniowanie punktów styku z uchem, gwarantujemy duży komfort dla każdego odbiorcy z wyeliminowaniem zbędnego nacisku.
skrawek
małżowina uszna
kanał uszny
Schemat dopasowania słuchawek z serii B
Obudowa ze stali nierdzewnej wykonana metodą MIM (Metal Injection Moulding)
Obudowa słuchawek wykonana jest metodą MIM, która polega na wtłaczaniu delikatnych proszków metalowych (po uprzednim ich wymieszaniu z lepiszczem) pod ciśnieniem do form i spiekaniu ich w wysokich temperaturach. Zastosowanie tej metody gwarantuje ogromną dowolność formowania i nadawania skomplikowanych kształtów pomimo użycia metalu jako surowca.
Pojedyńczy przetwornik armaturowy
Zastosowano pojedyńczy przetwornik armaturowy.
Złącze MMCX
Złącze MMCX zostało wyprodukowane wewnątrz firmy.
Przewód charakteryzuje się dużą giętkością, jest łatwy w użyciu, nie dopuszcza do wystąpienia efektu mikrofonowego.
Oryginalne gumki z wewnętrzną osią innego koloru
Do produkcji gumek użyto silikonu o zróżnicowanej twardości. Silikon ma inną strukturę w miejscu, gdzie styka się z kanałem usznym i inną tam, gdzie styka się bezpośrednio z uchem.
Miejsce, które dotyka kanału usznego jest zbudowane z silikonu twardego. Przy produkcji zastosowano technikę żłobkowania dzięki czemu materiał jest twardy i równocześnie giętki.
Natomiast miejsce, które styka się bezpośrednio z uchem wyprodukowano z silikonu miękkiego.
Dzięki tym podziałom strukturalnym słuchawki komfortowo leżą w uszach oraz spełniają funkcję izolacji dźwiękowej.
Dodatkowo zastosowano dwa kolory osi wewnętrznej gumek dla łatwego rozróżnienie lewej od prawej oraz dla rozróżnienia rozmiarów gumek.
Dodatkowa nakładka niwelująca efekt mikrofonowy
Podobnie jak w serii F i E zaprezentowano nowatorskie podejście do konstrukcji nakładek (prowadnic). Niewielkich rozmiarów nakładki pasują do każdego ucha. Są skonstuowane bez użycia metalu czy żywicy. Delikatne i cieniutkie nie stwarzają dyskomfortu podczas noszenia.
Efekt mikrofonowy, który powstaje podczas pocierania przewodu o ubrania jest wyraźnie zredukowany.
Etui silikonowe
Etui pozwala na łatwe przechowywanie słuchawek po ich zwinięciu.
Wygrzewanie słuchawek
Wygrzewanie słuchawek to zmiany zauważalne w brzmieniu słuchawek po pewnym czasie od rozpoczęcia użytkowania. Wewnątrz obudowy znajduje się przetwornik, który możemy określić mianem małego głośniczka. Jest wykonany z bardzo cienkiej membrany przyklejonej do cewki klejem. Gdy sygnał dźwiękowy przepływa przez membranę i cewka poruszą się w mikroprzestrzeni, wówczas następuje generowanie dźwięku. Wtedy najprawdopodobniej miejsce gdzie użyto kleju zmienia się pod wpływem ruchu i ma wpływ na jakości brzmienia. Po jakimś czasie membrana zaczyna lepiej pracować, osiąga brzmienie zaplanowane podczas projektu tworzenia.
Aby dostrzec różnice dźwiękowe potrzeba dość dużo czasu. Dopiero po około 150-200 godz zwykłego użytkowania brzmienie stanie się bardziej klarowne. Sugerowane jest wygrzewanie spokojne podczas normalnego słuchania niż głośne lub zbyt głośne.
OPIS
Nr seryjny FI-B2BDSSD
Obudowa stal nierdzewna
wykończenie metalowo szare
Złącze MMCX
Przewód OFC
Czułość 109dB
Impedancja 41 Ω
Waga 32g
Dł przewodu 1,2m
Sposób zakładania
Produkt jest modelem który możemy nosić prowadząc przewód za uchem. Prowadząc przewód w ten sposób minimalizujemy powstawanie efektu mikrofonowego i zyskujemy dodatkowy komfort.
KROK 1 Sprawdź oznakowanie słuchawek wewnątrz obudowy- lewa i prawa
KROK 2 Poprowadź przewód w stroną przednią zza ucha i włóż słuchawki do uszu
KROK 3 Jeśli trudnym wydaje się włożenie słuchawek do ucha, spróbuj poruszyć nimi kręcąc i jednocześnie naciągając dolny płatek ucha
* W przypadku gdy przewód nie układa się za uchem użyj nakładki
* Jeśli czujesz zbyt duży luz sprubój wymienić gumki. W niektórych przypadkach rozmiar gumki w uchu lewym i prawym może się różnić.
Zobacz ofertę